Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Hatályos 2016. január 2. napjától

1. Az Általános Szerződési Feltételek hatálya

1.1. A jelen általános szerződési feltételek alkalmazandók a Kanizsa-Flow Kft.(Cg.: 20-09-066304; cím: 8800 Nagykanizsa, Magyar u. 160., adószám: 13267562-2-20) (a továbbiakban: Szállító) és valamely természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiség nélküli gazdasági Szállító (a továbbiakban: Megrendelő) által áruk eladása tárgyában kötött valamennyi szerződésre és az azzal kapcsolatos ajánlatra, megrendelésre és visszaigazolásra. A jelen általános szerződési feltételek valamennyi Megrendelővel létrejövő szerződés elválaszthatatlan részét képezik.

1.2. A megrendeléssel a Megrendelő elismeri, hogy a jelen általános szerződési feltételeket áttanulmányozta, és elfogadja azok kizárólagos alkalmazását a Szállítóval fennálló, illetve később létesítendő valamennyi jogviszonyban. (A Megrendelő egyúttal lemond saját általános szerződési feltételeinek alkalmazásáról ezekben a jogviszonyokban.)

1.3. A Megrendelő által kezdeményezett eltérés a jelen általános szerződési feltételektől kizárólag akkor válik érvényessé, ha a Szállító mindenkori ügyvezetője azt írásban elfogadta.

1.4. E szerződés rendelkezéseitől kizárólag a két fél között írásban megkötött külön megállapodás alapján lehet eltérni. 

2. Megrendelés

2.1. Jelen szerződés létrejön, ha Megrendelő írásos (fax vagy e-mail útján, postai úton) vagy szóbeli (Szállító székhelyén) leadott megrendelését Szállító írásban vagy közvetlen raktári eladás esetén, a helyszínen szóban visszaigazolja. Utóbbi esetben az írásbeli visszaigazolást a számla helyettesíti. A visszaigazoláson szereplő szállítási időpontot a Szállító a beszállítók teljesítésének függvényében tudja betartani.

2.2. A jelen általános szerződési feltételeken alapuló szerződés létrejöttével valamennyi, a Szállító és a Megrendelő által korábban kötött megállapodás hatályát veszti.

3. Árak, fizetési feltételek

3.1. A Szállító által kibocsátott számlák fizetési határideje minden esetben az aktuális ajánlaton szerepel. A Szállító a számlát az áru átadásának időpontjában jogosult kiállítani. A fizetés az áru vételárának a Szállító számláján megjelölt bankszámlájára történő megérkezésekor, vagy készpénzben történő átadásakor minősül teljesítettnek. A fizetéssel kapcsolatos költségek, banki jutalékok a Megrendelőt terhelik. A Megrendelőt a Szállítóval szemben visszatartási és beszámítási jog nem illeti meg.

3.2. A Megrendelő fizetési késedelme súlyos szerződésszegésnek minősül.

3.3. Fizetési késedelem esetén a Szállítónak joga van a Ptk. szerinti késedelmi kamatot felszámítani. 

3.4. Megrendelő fizetési késedelme esetén a Szállítónak jogában áll a folyó szállításokat további indoklás nélkül leállítani, a korábban keretjelleggel megadott fizetési határidők, kedvezmények egyoldalú módosítására, illetve az ajánlaton szereplő fizetési módot – amennyiben azon más szerepelt – “előre fizetésre” vagy “készpénzben történő fizetésre” változtatni.

3.5. A Megrendelő a 3.2. és 3.4., pontok rendelkezéseit, valamint a késedelmi kötbérre vonatkozó fenti rendelkezéseket - azok szokásos szerződési gyakorlattól való esetleges lényeges eltérése esetén is - megrendelése közlésével kifejezetten elfogadja.

4. Áru átadása és a tulajdonjog-fenntartás

4.1. Szállító az árut a szállítási határidő betartásával a visszaigazoltak szerint a Megrendelőnek összeállítja és átadja. Az áru minőségi és mennyiségi átvétele, annak átadásakor történik. Szállító elő-, és részszállításra jogosult; szállítási időpontok betartása csak írásbeli megállapodás alapján kötelező. Az áru elszállításáról, - felek eltérő megállapodása hiányában -, Megrendelő köteles gondoskodni. Az áru átadása kizárólag nyitvatartási időn belül (Hétfő- Péntek: 7:30-16:00) lehetséges.

Az áruk tulajdonjoga csak a vételár és a Szállító vételárhoz kapcsolódó egyéb járulékos követeléseinek teljes kiegyenlítésekor száll át a Megrendelőre. A tulajdonjog fenntartásának ideje alatt a Megrendelő nem rendelkezhet az áruval, azt nem idegenítetheti el, és semmilyen módon nem terhelheti meg. Súlyos szerződésszegés esetén a Szállító jogosult a tulajdonjog fenntartás alatt álló árut újra birtokba venni. Előzetes időpont-egyeztetés alapján a Megrendelő köteles biztosítani a telephelyén tárolt és még a Szállító tulajdonát képező árunak a Szállító által történő ellenőrzését.

A Szállító ezen ellenőrzési joga gyakorlásának bármilyen módon történő akadályozása súlyos szerződésszegésnek minősül.

4.2. A jelen általános szerződési feltételeken alapuló szerződés aláírásával a Megrendelő kijelenti, hogy amennyiben a tulajdonjog fenntartásának ideje alatt a Szállító tulajdonában álló árut mégis harmadik személynek értékesítené, vagy annak javára megterhelné, a harmadik személlyel szemben fennálló vételár- és kamatkövetelését a Szállítóra engedményezi. A Megrendelő köteles, a Szállító pedig jogosult az engedményezésről a harmadik személyt értesíteni.

4.3. Amennyiben a tulajdonjog fenntartásának ideje alatt harmadik személy a Megrendelővel szemben fennálló követelése alapján az áruval szemben bármilyen igényt kíván érvényesíteni, a Megrendelő köteles a Szállítót haladéktalanul értesíteni, a Szállító jogainak megóvásához szükséges minden segítséget megadni, és minden ezzel kapcsolatos költséget megtéríteni.

4.4. Amennyiben a Szállító tulajdonában álló áru feldolgozás útján valamely más dologgal egyesül, a Szállító az így létrejött dolgon tulajdonostársként tulajdont szerez, nem köteles azonban viselni a dolog fenntartásával járó költségeket, a dolog értékéből pedig teljes kártalanításra jogosult. (A Szállító igényt tarthat a dolog egészének tulajdonjogára, vagy tulajdonrésze átengedése fejében a dolog értékéből teljes kártalanításra jogosult.)

5. Termék visszavétel, minőségi panasz

5.1. A Kanizsa-Flow Kft. által forgalmazott termékeire a gyártó által adott garancia, egyéb esetben az érvényes jogszabályokban előírtak érvényesek. A Szállító szavatolja, hogy az áruk a rendeltetésszerű használatra mindenkor alkalmasak és kimagasló minőségűek; megfelelnek a hazai és EU szabályozásnak.

5.2. Minőségi kifogás esetén a Szállító kivizsgálja a kifogás jogosságát és elfogadás esetén saját költségére a hibás árut cseréli, vagy javítja. A mennyiségi és minőségi hiba következtében fennálló kártérítési felelőssége a közvetett károkra és elmaradt hasznokra nem terjed ki.

5.3. Értékcsökkent / leértékelt (sérült) áru vásárlása esetén Megrendelő minőségi kifogással nem élhet.

5.4. Termékvisszavétel csak a számla keltétől számított 30. napon belül a Megrendelő írásos igénye és a Szállító pozitív elbírálása után lehetséges. A visszavétel feltétele, hogy a termék nem került beépítésre, sérülésmentes, eredeti és bontatlan csomagolású, gyári állapotú. A visszavételre kerülő anyagokról helyesbítő számlát állít ki az eredeti megrendelő részére, de idegen számlát nem fogad be róluk.

5.5. Egyedi visszavételezési megállapodás szükséges a nem raktárkészletből teljesített egyedi és a 100.000,- Ft összértéket meghaladó megrendelések esetében.

5.6. Vis maior Felek mentesülnek szerződéses kötelezettségük teljes vagy részleges teljesítése alól, amennyiben a teljesítés befolyási körükön kívül álló, előre nem látható és el nem hárítható akadály (vis maior) következtében hiúsul meg. Vis maior esetén az a fél, akinek érdekkörében az akadály felmerült, a másik felet az okról és az akadály várható időtartamáról a lehető legrövidebb időn belül írásban köteles értesíteni.

5.7. Felek a jelen szerződés hatálya alá tartozó jogaikat és kötelezettségeiket harmadik személyre csak a másik fél előzetes hozzájárulása esetén ruházhatják át.

5.8. Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekre a magyar jog, különösen a Polgári Törvénykönyv rendelkezéseit kell alkalmazni.

5.9. Az Általános Szerződési Feltételek visszavonásig minden jövőbeni szerződéskötésre érvényesek!

PARTNEREINK